2:a i Sveriges Bästa Arbetsgivare 2016: Grant Thornton växer vidare i Malmö

Revisions- och konsultföretaget Grant Thornton, med kontor i Malmö, placerade sig nyligen på andra plats i undersökningen ”Sveriges Bästa Arbetsgivare”. För fjärde året i rad har Grant Thornton högst betyg av revisions- och konsultföretagen i Sverige. Inför 2017 öppnar Malmökontoret upp för att anställa ännu fler medarbetare.

I Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare har företagens egna medarbetare bedömt sin nuvarande arbetsgivare utifrån faktorerna intern identitet, nöjdhet och lojalitet. Årets resultat visar att Grant Thornton hamnar på andra plats i kategorin stora företag.

På Grant Thorntons kontor i Malmö jobbar drygt 45 medarbetare med revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning till entreprenörsföretag och nu vill man anställa ännu fler revisorer och rådgivare. Under hösten har man stärkt upp kontoret med nya seniora medarbetare och i nästa steg söker man ännu fler nya medarbetare inom olika områden.

- Vi välkomnar också gärna nyutexaminerade studenter där vi erbjuder dem att jobba med både redovisning och revision kombinerat för att de ska få en så bred grund som möjligt, säger Boel Hansson, kontorschef i Malmö.

- Jag är oerhört glad och stolt över det resultat som vi når på Grant Thornton. Styrkan i Sveriges Bästa Arbetsgivare är att det är medarbetarna som har fått uttrycka sin åsikt. Det är härligt att få arbeta i denna företagskultur varje dag och vi märker också hur det attraherar nya medarbetare att aktivt söka sig till oss, säger Boel Hansson.

Grant Thornton har som uttalat mål att bygga ett arbetsklimat i världsklass. För att nå dit satsar företaget på att skapa balans i livet för medarbetarna, att ha en förändringsbenägen kultur och att hela tiden utveckla ledarskapet.

- På Grant Thornton har vi engagerade ledare som stöttar och utmanar. Jag har till exempel fått chansen att växa i min yrkesroll här. Idag är jag auktoriserad revisor och uppdragsansvarig, vilket innebär mycket eget ansvar, säger Tove Kortelainen som arbetat på företaget i fem år. Vi har ett öppet klimat där alla kommer till tals och så är jag bortskämd med riktigt bra kollegor, där vi alla hjälper varandra.

Flera utmärkelser
Under hösten tilldelades Grant Thornton utmärkelsen Årets småföretagsrevisor 2016 av Finansbarometern, där företaget var branschbäst i kategorin företag med upp till 20 anställda. Därefter kom den fina andra platsen i Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare. Dessutom utsågs Grant Thornton till Årets Framtidsbyrå av branschorganisationen FAR 2015.

Boel Hansson, kontorschef Malmö
E boel.hansson@se.gt.com

T 08-563 071 56, 0708- 21 71 56
Twitter: @GT_LisLar

Twitter: @GrantThorntonSE

Om Grant Thornton
Grant Thornton är ett av Sveriges snabbast växande revisions- och konsultföretag. Bolaget med cirka 1150 medarbetare och 24 kontor i Sverige är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsultföretag. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning.