Björnentreprenad blir en del av Green Landscaping

För både Green och Björnentreprenad innebär samgåendet samordning gällande resurser, kompetens och kundrelationer i främst norra Storstockholm. Björnentreprenad kommer att drivas som ett fristående dotterbolag inom Green-koncernen med sitt eget namn och varumärke. Jenny och Janne Pettersson, ägare i Björnentreprenad, går in som delägare i Green och kommer att ingå i Greens ledning.

– Björnentreprenad har ett gott rykte som familjeägt kvalitetsbolag med starkt lokalt varumärke. Vi är därför mycket glada över att de blir en del av Green-koncernen. Företaget har god kompetens inom både skötsel och anläggning och vi ser fram emot att utveckla samarbetet i och omkring Stockholm, säger Johan Nordström, VD för Green Landscaping.

– Vi är väldigt glada över att ingå i Green Landscaping och ser styrkan i att kunna verka över större områden, med fler kunder och med ytterligare tjänster, säger Janne Pettersson, ägare i Björnentreprenad.

– För oss innebär det stora möjligheter att ta del av en större organisations resurser, kompetens och konkurrensfördelar, säger Jenny Pettersson, ägare i Björnentreprenad.

Björnentreprenad bildades 1986 och är ett familjeägt fullservice-företag inom grönyteskötsel och markanläggning. Företaget utgår från Bro, norr om Stockholm och verkar främst i närområdet. Under säsong består verksamheten av 35 medarbetare. 2016 omsatte Björnentreprenad 90 MSEK.

Johan Nordström, VD för Green Landscaping, tel: 070-108 74 20

Green Landscaping är Sveriges ledande företag inom skötsel och planering av utemiljöer. Vi gör städer skönare och mer levande. Koncernen består av sju helägda dotterbolag och tillhandahåller tjänster inom grönyteskötsel, finplanering, skötsel av sport- och fritidsanläggning samt träd- och skogsvård. För mer information besök www.greenlandscaping.se.