Mikael Wiehe och Timo Räisänen

Pressmeddelande 2010-07-15

MIKAEL WIEHE OCH TIMO RÄISÄNEN PÅ GRÖNAN Nästa vecka bjuder Gröna Lunds Lilla Scen på svenska visor och pop. Mikael Wiehe spelar på Lilla Scen måndag den 19 juli kl. 20.00 och Timo Räisänen spelar på Lilla Scen tisdag den 20 juli kl. 20.00.

Mikael Wiehe Han fick sin första gitarr när han var tio och sedan dess har musiken fyllt Mikael Wiehes liv. Han har producerat musik som präglats av både hans eget privatliv och hans politiska engagemang. 2009 gav han ut självbiografiska albumet "Sånger från en inställd skilsmässa", som blivit mycket uppmärksammat. Mikael Wiehe spelar på Gröna Lunds Lilla Scen måndag den 19 juli kl. 20.00.

Timo Räisänen Från att ha kompat Håkan Hellström kör nu göteborgaren Timo Räisänen sitt eget race med svensk pop/rock och har gjort så sedan starten 2004. Med sin kraftfulla och medryckande musik har han gjort en rad samarbeten med andra artister och fångat publikens hjärtan. Timo Räisänen spelar på Gröna Lunds Lilla Scen tisdag den 20 juli kl. 20.00.

Konserter på Lilla Scen Det kostar inget extra att se en konsert på Gröna Lunds Lilla Scen, man betalar bara vanlig entré till Gröna Lund (7-64 år 90 kr). Har man Gröna Kortet (årskort 159 kr) går man in gratis. Lilla Scen ligger på Gröna Lunds Dansbana och rymmer ca 1000 gäster under tak. Till konserten kan man avnjuta ett glas vin eller en öl från angränsande restauranger.

För mer information och ackreditering kontakta Anna Henricson, t.f Pressansvarig Gröna Lund på telefon 0708-58 00 16 eller e-mail anna.henricson@gronalund.com.

För pressbilder besök Gröna Lunds Bildbank på http://bilder.gronalund.com och klicka på "Pressbilder".

____________________________________________________________________________________ Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks & Resorts Scandinavia AB tillsammans med ABBA WORLD, Aquaria Vattenmuseum, Kolmårdens Djurpark, Skara Sommarland och Vildmarkshotellet. Tivolit har 32 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5- kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit har ca 1400 anställda under en säsong, har ca 1,2 miljoner besökare per säsong och omsätter ca 400 miljoner kr, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.