Michael Bengtsson får stipendium för studier vid Executive MBA-programmet, Handelshögskolan i Göteborg

För andra året i rad delar Familjen Knut och Ragnvi Jacobsson ut ett entreprenörsstipendium för deltagande i Executive MBA-programmet vid Handelshögskolan i Göteborg. I år går stipendiet till Michael Bengtsson, medgrundare av företaget Mindbender Inc AB – ett företag inom animation, och digitala upplevelser.

”Efter att jag utbildat mig till 3D-artist startade jag Mindbender 2006 tillsammans med ett par klasskompisar och det var då, liksom under studietiden, min passion som drev mig framåt. Efter en turbulent tid är företaget på väg in i en ny fas och såväl för bolaget som min egen personliga utveckling är möjligheten att få gå Executive MBA-programmet det bästa tänkbara. Det känns som om en dröm går i uppfyllelse och jag är väldigt tacksam över stipendiet från Familjen Jacobssons stiftelse. Jag ser fram emot att knyta nya kontakter och få fördjupade kunskaper inom både entreprenörskap och företagande generellt,” säger Michael Bengtsson, VD Mindbender Inc AB.

”En målsättning för vår stiftelse är att utse en eller flera personer som får vårt entreprenörsstipendium för viljan att utvecklas i nya banor. Vi tycker att Michael Bengtsson är ett mycket bra exempel på en person som vågar gå sin egen väg och som med passion vill utveckla sitt bolag till nya dimensioner. Vi önskar honom lycka till och hoppas att stipendiet för deltagande vid Executive MBA-programmet vid Handelshögskolan innebär viktiga framsteg och personlig utveckling,” kommenterar Marianne Brismar, Styrelseordförande Familjen Knut & Ragnvi Jacobssons stiftelse.

Executive MBA-programmet är en engelskspråkig managementutbildning på deltid över 21 månader, som är ackrediterad av Association of MBAs (AMBA). Med kombinerat fokus på Norden och Asien förses deltagarna med verktyg för att kunna hantera ett utökat affärsansvar på en globaliserad marknad. Varje modul är fokuserad på ett specifikt ämne och både hårda och mjuka färdigheter utvecklas. Programmet innehåller två separata 8-dagars utbildningsmoduler vid elituniversitet i Kina respektive Indien.

Håkan Ericson, Managing Director, GU School of Executive Education
hakan.ericson@handels.gu.se, +46 709 50 63 35

Marianne Brismar, Styrelseordförande Familjen Knut & Ragnvi Jacobssons Stiftelse
marianne.brismar@interceptab.se, +46 705 98 41 24