Stipendium delas ut för studier vid Executive MBA-programmet, Handelshögskolan i Göteborg

Johan Hallenby, grundare och VD för göteborgsbaserade tillväxtföretaget Viscus, uppstickare inom träning, rehab och sport, har tilldelats ett stipendium för deltagande i Executive MBA-programmet vid Handelshögskolan i Göteborg. Studierna möjliggörs genom ett generöst entreprenörs- stipendium från Familjen Knut och Ragnvi Jacobssons stiftelse.

”När jag grundade mitt bolag Viscus 2009 bestämde jag att jag skulle göra mitt absolut yttersta av mitt entreprenörskap och arbeta med siktet inställt på att bli ledande inom min bransch. Sedan dess har jag arbetat mycket hårt och lärt mig en hel del. När jag avslutade min ekonomie magisterexamen inom Management av tillväxtföretag år 2013 bestämde jag mig för att söka till Executive MBA-programmet inom fem år för att på så sätt ta mitt ledarskap och generell management till nästa nivå. Nu har jag nått det målet och ser fram emot fortsatt personlig utveckling som entreprenör och ett verkställande av bolagets vision,” säger Johan Hallenby, VD Viscus.

”En del av stiftelsens ändamål är att löpande utse en eller flera personer som erhåller Familjen Knut och Ragnvi Jacobssons entreprenörsstipendium för viljan att bryta ny mark.
Vi tycker att Johan Hallenby är ett mycket bra exempel på en person som vågar gå sin egen väg och med kraft bygger nya koncept och affärslösningar inom sin bransch. Vi önskar honom lycka till och hoppas att stipendiet kommer att innebära viktig utveckling och förkovran,” kommenterar Marianne Brismar, Styrelseordförande Familjen Knut & Ragni Jacobssons stiftelse.

Executive MBA-programmet är en engelskspråkig managementutbildning på deltid över 21 månader och Sveriges enda Executive MBA som är ackrediterad av Association of MBAs (AMBA). Med kombinerat fokus på Norden och Asien förses deltagarna med verktyg för att kunna hantera ett utökat affärsansvar på en globaliserad marknad. Varje modul är fokuserad på ett specifikt ämne och både hårda och mjuka färdigheter utvecklas. Programmet innehåller två separata 8-dagars utbildningsmoduler vid elituniversitet i Kina respektive Indien.

Torbjörn Hansson, Business Manager, GU School of Executive Education, torbjorn.hansson@gu.se
+46 705 90 23 28
Håkan Ericson, Managing Director, GU School of Executive Education; hakan.ericson@handels.gu.se ;
+46 709 50 63 35
Marianne Brismar, Styrelseordförande Familjen Knut & Ragnvi Jacobssons Stiftelse; marianne.brismar@interceptab.se;
+46 705 98 41 24
Johan Hallenby, VD Viscus, johan.hallenby@viscus.se, +46 735 07 07 07

Om Viscus
Viscus är ett tillväxtbolag och uppstickare inom träning, rehab och sport. I dagsläget har Viscus ca 25 personer i teamet, finns i tre svenska städer och växer kraftigt på en expansiv marknad. Viscus har tre affärsområden: Bemanningskoncept, Sport-Science och anläggningen Viscus Masthugget. www.viscus.se