Guideline Geo vinner order i Etiopien till ett värde av 2,6 MSEK sponsrat av UNICEF och Världsbanken

(NGM: GGEO) Guideline Geo AB (publ), noterat på NGM-Equity, har vunnit en order till Etiopen till ett värde av totalt 2,6 MSEK.

Guideline Geo har erhållit en order i Etiopien på geofysiska instrument for kartläggning av bl a vattenförekomster till ett värde av 2,6 MSEK. Instrumenten ingår i ett större samordnat program (One Wash National Program - OWNP) i syfte att komma till rätta med vatten, sanitet och hygien problem, och är sponsrat av UNICEF och Världsbanken.

Kjell Husby, vd Guideline Geo AB (publ), tel. +46 70 954 79 97.

Denna information är sådan information som Guideline Geo AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning ("MAR"). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 augusti 2016 kl. 10:00 CET.

Guideline Geo AB (publ) är världsledande inom området geoteknologi. Guideline Geo utvecklar och marknadsför lösningar inom fyra starkt tillväxande globala segment: Kartläggning av vattenförekomster, övervakning och kartläggning av miljöföroreningar, undersökning inför uppförande av byggnation och underhåll av infrastruktur samt undersökning och kartläggning vid gruvdrift och mineralutvinning. I koncernen ingår MALÅ och ABEM med hög teknisk kompetens, innovativa lösningar och världsledande globala varumärken. Guideline Geos aktie är noterad på NGM Equity.