GuidelineGeos årsredovisning för 2016 publicerad och ny utdelningspolicy antagen

(NGM: GGEO) Guideline Geo AB (publ), noterat på NGM-Equity, meddelar att bolagets årsredovisning 2016 är tillgänglig från och med idag, samt att ny utdelningspolicy är antagen av styrelsen, varvid styrelsen följaktligen kommer att föreslå årsstämman 2017 att ingen utdelning lämnas.

Årsredovisningen för 2016 finns tillgänglig på bolagets webbplats www.guidelinegeo.com

Den tidigare utdelningspolicyn löd: ”Guideline Geos utdelningspolicy innebär att 25 till 50 procent av årets resultat efter skatt ska delas ut till aktieägarna.”

Den nya utdelningspolicyn lyder: ”Styrelsens policy är att investera tillgängliga medel i verksamheten så länge det bedöms som mer gynnsamt för aktieägarvärdet än att lämna utdelning.”

Mot bakgrund av bolagets marknadsposition och tillväxtmöjligheter bedömer styrelsen att det finns intressanta investeringsmöjligheter i verksamheten. Styrelsen kommer följaktligen att föreslå årsstämman 2017 att ingen utdelning lämnas.

Kjell Husby
vd Guideline Geo AB (publ)
tel. +46 70 954 79 97

Guideline Geo AB  (publ) är världsledande inom området geoteknologi. Guideline Geo utvecklar och marknadsför lösningar inom fyra starkt tillväxande globala segment: Kartläggning av vattenförekomster, övervakning och kartläggning av miljöföroreningar, undersökning inför uppförande av byggnation och underhåll av infrastruktur samt undersökning och kartläggning vid gruvdrift och mineralutvinning.  I koncernen ingår MALÅ och ABEM med hög teknisk kompetens, innovativa lösningar och världsledande globala varumärken. Guideline Geos aktie är noterad på NGM Equity.

Taggar: