Årets Guldägg i kategori Alternativa Media går till...

Pause Ljud & Bild och Åkestam Holst vinner årets Guldägg i kategori Alternativa Media för "CataCombo Sound System"

Vi ville bli tagna med storm. Det blev vi. Vi ville se något som fick oss att blicka in i framtiden. Det fick vi. Faktum är att vi fick blicka så långt in i framtiden att vi fick en skymt av livet efter detta.

Guldägg 2013 kategori Alternativa Media:
Byrå: Åkestam Holst Bidragsnamn:   CataCombo Sound System Uppdragsgivare:   Pause Ljud & Bild  Art Director: Lars Holthe  Copywriter: Joakim Labraaten  Creative Director: Andreas Ullenius  Designer: Andreas Dagman  Originalare: Oscar Gardö  Produktionsledare: Anna Nolendorfs  Projektledare: Henrik Adenskog  Regissör: Nisse Axman  Uppdragsgivare ansvarig: Fredrik Hjelmquist  Webbproducent: Alex Picha  Digitalbyrå: Good Morning, Kodapan  PR-byrå: Kollektivet Livet  Reklambyrå: Åkestam Holst

Silverägg 2013 kategori Alternativa Media:
Byrå: TBWA Stockholm Bidragsnamn:   Blocket-annonser i bäst ljud och bild Uppdragsgivare:   Canal Digital
Byrå: Prime Bidragsnamn:   Civil Rights Captcha Uppdragsgivare:   Civil Rights Defenders
Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn:   The Track-List Guest-List Uppdragsgivare:   Bonniers Konsthall
Byrå: The Fan Club Bidragsnamn:   ToolPool Uppdragsgivare:   Malmö Järnhandel
Byrå: Naked Comms Bidragsnamn:  Top Search Result Uppdragsgivare:   Symantec/Norton

Diplom 2013 kategori Alternativa Media:
Byrå: Åkestam Holst Bidragsnamn:   Färskhetsbeviset Uppdragsgivare:   Pressbyrån
Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn:   Hår som lockar Uppdragsgivare:   Hårateljé 14
Byrå: Ulrika Martin Bidragsnamn:   The Good Divider Uppdragsgivare:   Childhood Foundation