Årets Guldägg i kategori Integrerat går till...

2011 års Guldäggsvinnare i kategori Integrerat är Electrolux och Prime PR.

-Vi har haft en modig kund i Electrolux. Kampanjen gick från att handla om dammsugare till att engagera hela företaget, från gräsrotsnivå till högsta ledning, säger Jonas Bodin, Prime PR.

Ett fantastiskt bevis för att vi med det vi gör om dagarna faktiskt har förmågan att påverka. På riktigt. En kampanj som integrerar både produktutveckling och sin publik i sin idé . Från ett företag som vill något och som vågar ta ställning och starta något som inte tar slut med den här kampanjen. Resultatet är något man vill prata om, dela med sig av och sprida vidare. (Visste ni förresten att det flyter runt öar av gammal plast stora som Texas i haven?). Vid närmare eftertanke är det nog inte ens en kampanj utan en rörelse och vi vill gå med.

Guldägg 2011 kategori Integrerat:

Byrå: Prime PR Bidragsnamn: Vac from the Sea Uppdragsgivare: Electrolux Uppdragsgivare ansvarig: Jonas Magnusson, Julia Emmerich Art Director: Carl Fredrik Holtermann Copywriter: Devi Brunson, Carl Fredrik Holtermann Creative Director: Jonas Bodin Executive Creative Director: Tom Beckman Originalare: Fredrik Olsson Planner: Kerem Yazgan Produktionsledare: Karin Schollin Projektledare: Mattias Ström Kundansvarig: Mattias Ström Uppdragsgivare: Cecilia Nord Varumärkesstrateg: Marcus Wenner PR-byrå: Prime PR, Electrolux PR Studio

Silverägg 2011 kategori Integrerat:

Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Livets lotteri Uppdragsgivare: Rädda Barnen Uppdragsgivare ansvarig: Louise Gauffin Art Director: Pelle Lundquist, Emmeli Österdahl Copywriter: Stefan Pagreus, Aron Levander Creative Director: Villard/Bartholf Fotograf: Jon Hertov Ljud: Redpipe Originalare/Formgivare: Ola Lanteli/B-Reel Planner: Mehrnaz Bejne Produktionsledare: Anna Tanser Wohlin, Kristin Enersen Projektledare: Malin Sävstam, Anna Laestadius, Johan Öhlin Digital director: Mårten Forslund Digital producent: Helena Wård Teknisk producent: Tobias Löfgren Backend: Camelonta Regissör: Johan Perjus Produktionsbolag: B-Reel

Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Prisvärda Julgåvor Uppdragsgivare: Rädda Barnen Uppdragsgivare ansvarig: Louise Gauffin Uppdragsgivare: Pernilla Nordström Art Director: Pelle Lundquist, Emmeli Österdahl Copywriter: Stefan Pagreus, Martin Ericson, Björn Hjalmar Creative Director: Villard/Bartholf Originalare/Formgivare: Ola Lanteli, Jenny Lundgren Ateljéassistent: Ludvig Fransén, Caroline Knutsson, Kristina Tham Sterner Planner: Mehrnaz Bejne Produktionsledare: Anna Tanser Wohlin, Johanna Zetterlund/GolinHarris, Anna Axelsson Hjelm/Rebenga Projektledare: Malin Sävstam, Anna Laestadius, Johan Öhlin Digital producent: Helena Wård Teknisk producent: Tobias Löfgren Fronted flash: Mattias Eriksson/Rebenga Backend development: Robin Gavin/Rebenga PR-byrå: GolinHarris

Jury:
Frank Hollingworth (kategoriordförande), King, Desirée Maurd, Prime PR, Andreas Dahlqvist, DDB, Hanna Björk, Åkestam Holst, Marita Kuntonen, Jung, Carl Fredrik Jannerfeldt, BBDO, Robert Lund, Forsman & Bodenfors, Mitte Blomqvist, Storåkers, Clas Collin, ReklamUtveckling, Åsa Höistad Jonsgården, Eventum, Jesper Eronn Draftfcb.

Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer påwww.komm.se