Årets Guldägg i kategori Interaktivt går till...

Ännu ett Guldägg för Jung von Matt och BMW/MINI med "MINI Getaway Stockholm 2010", denna gång i kategori Interaktivt.
Tidigare ikväll vann de även Guldägget i kategori Event.

-Detta är kärnkategorin för kampanjen som sådan. Jag är fascinerad över att snittiden för dem som spelade är över 5 timmar. Apropå att interagera med ett varumärke, säger Fredrik Ellsäter, Jung von Matt.

Ett ambitiöst projekt med en uppsjö rörliga delar som skickligt samordnats till en upplevelse som utmanar både kropp och knopp. Denna kampanj tar interaktiv reklam minst tusen steg framåt. Bokstavligen.

Guldägg kategori Interaktivt:

Byrå: Jung von Matt Bidragsnamn: MINI Getaway Stockholm 2010 Uppdragsgivare: BMW/MINI Art Director: Daniel Wahlgren Copywriter: Magnus Andersson, Erik Wingfors Creative Director: Johan Jäger Mediastrateg: Stefan Zetterberg/Carat Originalare: Jon Palmqvist Planner: Leon Phang Produktionsledare: Ida Modin Projektledare: Jan Casserlöv Visualizer/Produktionsdesigner: Daniel Forero Digitalbyrå: Monterosa, Suddenly Mediebyrå: Carat PR-byrå: Domingo PR Produktionsbolag: Duoblau Reklambyrå: Jung von Matt

Silverägg kategori Interaktivt:

Byrå: Volontaire Bidragsnamn: Verkligheten berättar Uppdragsgivare: TV4 Fakta Creative Director: Volontaire Ljud: Nic Edwards Uppdragsgivare: Jessica Abril Övrigt: Jenny Hiltunen, Eric Thilmer Produktionsbolag: Monterosa Reklambyrå: Volontaire

Byrå: CP+B Bidragsnamn: Up For Grabs Uppdragsgivare: SAS Sverige Uppdragsgivare ansvarig: Christian Kamhaug, Johan Åhlén Art Director: Jonas Wittenmark Copywriter: Tobias Carlson Creative Director: Tobias Carlson, Jonas Wittenmark Designer: Malin Ekman, Anders Svensson, Jonas Hult, Jörgen Bengtsson Produktionsledare: Michaela Winckler Projektledare: Robert Waern, Axel Widen Övrigt: Patrick Chan

Byrå: Berghs School of Communication Bidragsnamn: Don’t tell Ashton Uppdragsgivare: Berghs School of Communication Produktionsledare: Lina Appelgren IC, Kreatör: Maja Folgerö, Olle Isaksson, Jonas Åhlen, Dinny Zerge, Felippe Mont IC, Strateg: Johan Gerdin, Victoria Nyberg PR: Maria Sandberg, Sara Eriksson Kodning: Mikael Holm Uppdragsgivare ansvarig: Åsa Marklund

Jury: Mathias Apelblad (kategoriordförande) BBDO, Cecilia Bernard, B-Reel, David Wahlgren, From Stockholm With Love, Ellen Sundh, Great Works, Mats Tellving, CP+B, Tove Blomgren, Doberman, Daniel Ilic, North Kingdom, Petra Albrektson, Åkestam Holst, Mårten Forslund, Lowe Brindfors.

Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på
www.guldägget.se

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på
www.komm.se