Årets Guldägg i kategori Produktion går till...

Guldägget i kategori Produktion gick till Wrangler och Kokokaka för "Wrangler Blue Bell 2010".

- Jag kan inte ta åt mig någon ära för detta guldägg då jag endast tar emot det för Kokokakas räkning. De är jätteglada och hälsar så gott men kunde tyvärr inte närvara personligen ikväll.

Ett lysande exempel på när koncept och produktion går hand i hand. Med imponerande fingertoppskänsla har något skaptas som till och med väcker döda ting till liv. Drag and drop har aldrig sett så här roligt ut.

Guldägg kategori Produktion:

Byrå: Kokokaka Bidragsnamn: Wranger Blue Bell 2010 Uppdragsgivare: Wrangler VF Övrigt: Team Kokokaka

Silverägg kategori Produktion:

Byrå: Storåkers McCann Bidragsnamn: Dåliga Förlorare Uppdragsgivare: Riksgälden Uppdragsgivare ansvarig: Christin Dylén Art Director: Ola von Bahr Copywriter: Christian Heinig Klippare: Joakim Pietras Ljud: Edward Björner/Stopp Originalare: Eric Moretti Producent: Nils Ljunggren Produktionsledare: Mirja Hjelm Projektledare: Robert Nygren Regissör: Max Vitali Produktionsbolag: Callboy

Jury:
Mathias Apelblad (kategoriordförande) BBDO, Cecilia Bernard, B-Reel, David Wahlgren, From Stockholm With Love, Ellen Sundh, Great Works, Mats Tellving, CP+B, Tove Blomgren, Doberman, Daniel Ilic, North Kingdom, Petra Albrektson, Åkestam Holst, Mårten Forslund, Lowe Brindfors.

Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på
www.guldägget.se

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på
www.komm.se