Han är Guldäggets juryordförande 2015

Guldäggets juryordförande 2015 är Tom Beckman, Executive Creative Director på Prime PR.

Tom Beckman under arbetet med projektet Rörmokare utan gränser.

Sveriges Kommunikationsbyråer har utsett Tom Beckman, Executive Creative Director på Prime PR, till Guldäggets juryordförande 2015.

- Tom Beckman har länge varit en stark kandidat till ordförandeposten. Han har inte bara bevisat sig genom att vinna ägg utan är även en stark ledare och inspiratör, säger Maja Siösteen, projektledare för Guldägget.

- Best practice brukar betraktas som det viktigaste styrmedlet för utvecklingen av byråer och andra konsultfirmor. Där spelar Guldägget en mycket viktig roll. Jag skulle önska att fler utnyttjade galan och Guldäggets arkiv för att inspireras och ta intryck av hur mycket man kan lösa kommunikationsproblem. Guldägget är en guldgruva för alla som är öppna för att lära från andra, säger Tom Beckman, Executive Creative Director på Prime PR.

- Den senaste tiden har både talangagenter i Hollywood och managementkonsulter köpt reklambyråer. Jag är övertygad om att denna utveckling leder till ökad konkurrens, höjd kvalitet och ökat kundvärde. Guldägget utgör en viktig smältdegel där alla dessa discipliner kan mötas och gnyggas mot varandra.

Tom Beckman är Executive Creative Director och Senior partner på Prime PR. Han har över 15 års erfarenhet från kommunikationsbranschen och har arbetat som copywriter, journalist och redaktör innan han började på Prime 2005. Tom har tidigare varit kategoriordförande i Guldägget och Dubai Lynx, samt suttit i juryn i Cannes.

Ett urval av Toms priser:
Guldägget: 2 guldägg, 3 silverägg
Cannes: 2 guld, 4 silver, 3 brons
Har också vunnit guld i CLIO, Eurobest, Spinn, Sabre, EEA, och IPRA.

Guldäggets juryordförande utses av Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse.

Maja Siösteen, Projektledare Guldägget, 070 215 10 32, maja@komm.se
Tom Beckman, juryordförande Gulägget 2015 och Executive Creative Director på Prime PR, 070 341 46 59, tom.beckman@primegroup.com