Hon är Guldäggets juryordförande 2016...

KOMM har valt juryordförande för Guldägget 2016.
Valet föll på den flerfaldigt Guldäggsbelönade art directorn Silla Levin.

- Jag ser verkligen fram emot juryarbetet och hoppas på att se många spännande bidrag som utmanar och vidgar bregreppet reklam och kommunikation, säger Silla Levin, juryordförande för Guldägget 2016.

I vår firar Silla Levin 20 år i branschen. Hon gick ut Beckmans Designhögskola 1996 och gick sedan till byrån Paradiset och jobbade bland annat med kampanjen "När du vill vara dig själv för en stund" för Norrlands Guld.
1998 tilldelades Silla Levin Kycklingstipendiet och 2014 blev hon invald i Platinaakademin.

- Som juryordförande vill jag inspirera till att vi som jobbar i den här branschen ska förstå vilket viktigt jobb vi har. Att kommunikation är en otroligt stark kraft och att vi tillsammans med våra uppdragsgivare kan använda den på ett positivt sätt som kommer hela samhället tillgodo, säger Silla Levin, juryordförande för Guldägget 2016.

Sedan 2001 har Silla varit på Forsman & Bodenfors som art director och partner.
Silla vann sitt första Guldägg 2006 för kampanjen "Flicka" för Socialdepartementet och har därefter vunnit ytterligare fem Guldägg för uppdragsgivare som Berättarministeriet, Comviq och IF Skadeförsäkringar.

Silla Levin har flera juryerfarenheter både internationellt och i Guldäggssammanhang. Sedan 2000 har hon suttit i Guldäggsjuryn sex gånger, varav senast 2013 som kategoriordförande.

- Silla Levin kommer att vara en fantastisk ledare för Guldägget 2016. Få kan mäta sig med Sillas meritlista, branscherfarenhet och samtidigt vara mitt i karriären, säger Maja Siösteen, projektledare för Guldägget.

Guldäggets juryordförande utses av Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse.
Inlämningen öppnar onsdag 9 december.

Maja Siösteen, Projektledare Guldägget, 070 215 10 32, maja@komm.se
Silla Levin, Juryordförande Guldägget 2016 och art director Forsman & Bodenfors, 073 375 78 87, silla.levin@fb.se