Gullberg & Janssons produktkatalog 2019 publiceras med årets produktnyheter

Gullberg & Jansson publicerar produktkatalogen 2019 med inspirerande läsning i ny design. Som spännande nyhet för 2019 lanserar vi bland annat pooltaket Leia som byggsats. Vi kan också erbjuda nästa generations miljösmarta poolvärmepumpar; WiFi-kompatibla, tystgående, energibesparande och utrustade med det miljövänliga köldmediet R32 med lågt GWP (Global Warming Potential) och upp til 70% lägre klimatpåverkan. Vårt egenframtagna bar cover Capella kommer lagerföras i sju standardstorlekar och våra väldesignade pooltrappor, tillverkade i Sverige, finns numera även i hörntrappsmodell.

– Vi är mycket glada över att kunna presentera produktkatalogen som i ny inspirerande design tar Gullberg & Jansson in i framtiden. Katalogen är fullmatad med en mängd produkter, både välkända och helt nya. Gemensamt är dock att våra miljösmarta poolprodukter spar energi och ökar komforten för Nordens swimmingpoolägare, säger Peter Bäck, VD på Gullberg & Jansson. Produktkatalogen kan laddas hem på www.gullbergjansson.se eller beställas i tryckt format genom mail, info@gullbergjansson.se eller telefon +46 42 311 15 00.

För ytterligare information:

Peter Bäck, VD, E-post: peter.back@gullbergjansson.se, Tel: +46 42 3111510

Adress: Hortensiagatan 7

E-post: info@gullbergjansson.se
Hemsida: www.gullbergjansson.se

Gullberg & Jansson AB (publ) i Helsingborg är ett miljöteknikföretag med affärsidén att utveckla och marknadsföra innovativa produkter för energi- och klimatoptimering, för både privat och kommersiellt bruk. Verksamheten bedrivs i två affärsområden: Gullberg & Jansson inom swimmingpoolbranschen samt Stads & Park Produkter inom den professionella grönytebranschen. Gullberg & Jansson är marknadsledande leverantör av pooltak och poolvärmepumpar i Norden. Bolagets aktie handlas på Spotlight Stock Market med kortnamnet GJAB.