Gunnebo lanserar snabb vikgrind för stora fordonsflöden

Gunnebo lanserar snabbgrinden QFG (Quick Folding Gate) på den nordiska marknaden. Premiärvisning av QFG skedde i maj på IFSEC mässan i Birmingham.

QFG finns med öppningsbredden 3.5-6 meter och höjden 2-2.5 meter och har en öppnings-/stängningscykel som uppgår till endast 4-6 sekunder vilket kan relateras till en traditionell skjutgrind vars öppnings-/stängningtid tar ungefär en minut. Grindbladen öppnas och viks in mot säkrat område vid auktoriserat tillträde. ”QFG är ett säkrare och betydligt snabbare alternativ till konventionella grindar och kan ersätta kombinationen grind och bom”, säger Anders Wikström, Chef Områdesskydd och Tillträdeskontroll Gunnebo Nordic. ”Vi tror mycket på QFG till områden med stora flöden av trafik, såsom hamnar, logistik centra, flygplatser etc. där kraven på hög säkerhet är i fokus”, avslutar Anders. QFG med fribärande design innebär att varken vägbana eller ovandel behöver utrustas med räls eller portal vilket medger trafik av höga och tunga fordon. QFQ är certifierad enligt TÜV och europeiska normer och är utrustad med klämskydd och detektorer för att garantera användarsäkerheten.

Om oss

Gunnebo har mer än 100 års erfarenhet av att leverera säkerhetslösningar och har spetskompetens inom säker förvaring, passagekontroll, global service, banksäkerhet och kontanthantering. Våra lösningar skyddar människor, byggnader och egendom, samt dig, dina anställda och dina kunder.