Förändringar i Gunnebos koncernledning

Stefan Syrén tillträder som SVP region Europe, Middle East & Africa den 1 maj 2018.

Stefan Syrén kommer att tillträda posten som SVP region Europe, Middle East & Africa den 1 maj 2018. Stefan efterträder Heinz Jacqui, som av privata skäl har bett att få lämna tjänsten.

Stefan Syrén har haft ledande positioner på internationella företag de senaste 25 åren, framför allt inom hälsovård, konsumentprodukter och pappersindustrin. Han kommer senast från tjänsten som VD på tyska Alliance Healthcare. Stefan kommer att ta plats i Gunnebos koncernledning.

GUNNEBO AB (publ)
Group Communications

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Lange, VD och koncernchef, tel. 010-2095 057, eller
Karin Wallström Nordén, Informationsdirektör, tel. 010-2095 026

www.gunnebogroup.com

Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv och elektronisk säkerhet till banker, handeln, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar.

Koncernen har en årlig omsättning på 6 000 Mkr och 5 200 anställda i 28 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader.

Vi gör din värld säkrare.

Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv och elektronisk säkerhet till banker, handeln, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar. Koncernen har en årlig omsättning på 6 000 Mkr och 5 200 anställda i 28 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader. Vi gör din värld säkrare.