Förändringar i Gunnebos koncernledning

Tomas Wängberg, SVP Cash Management, har beslutat sig för att gå i pension. Han efterträds av Christian Weisser, som tillträder posten den 22 februari 2019.

Christian Weisser har bland annat haft ledande positioner inom Diebold Nixdorf, senast som SVP och Managing Director för regionen Europe, Middle East & Africa. Christian kommer att ta plats i Gunnebos koncernledning.

Group Communications

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Lange, VD och koncernchef, tel. 010-2095 057, eller
Karin Wallström Nordén, Informationsdirektör, tel. 010-2095 026

www.gunnebogroup.com

Denna information är sådan information som Gunnebo AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 februari 2019, kl. 08.00.

Gunnebo (publ) är en ledande global säkerhetsleverantör av hållbara säkerhetsprodukter, tjänster och mjukvara till detaljhandel, kollektivtrafik, offentliga och kommersiella byggnader, industri och högriskanläggningar samt bank. Gunnebo har verksamhet i fyra affärsområden: Safe Storage (36 procent av Koncernens försäljning), Cash Management (21 procent av Koncernens försäljning), Entrance Control (20 procent av Koncernens försäljning) och Integrated Security (23 procent av Koncernens försäljning).

Under 2018 hade Koncernen en omsättning om 5 100 Mkr och 4 500 anställda i 25 länder i Europa, Mellanöstern, Afrika, Asia-Pacific och Amerika.