Gunnebo AB tecknar ett 5-årigt syndikerat lån

Gunnebo AB tecknar ett 5-årigt syndikerat lån Gunnebo kommer att uppta ett syndikerat lån på den internationella kapitalmarknaden. Arrangörer är SEB Dept Capital Markets och MeritaNordbanken. Syndikeringsprocessen är nu avslutad och emissionen blev övertecknad. Lånet uppgår till DEM 280.000.000 och löper på fem år. Genom avtalet säkerställer Gunnebo hela det nuvarande kreditbehovet. Göteborg den 15 december 1998 GUNNEBO AB Information För ytterligare information kontakta: Lennart Gustavsson, Ekonomi och finansdirektör Gunnebo AB, eller Mats Eriksson, finanschef Gunnebo AB, tel: 031-83 68 00. Gunnebo AB är en internationellt inriktad verkstadskoncern noterad på Stockholms Fondbörs A-lista. Koncernen är en ledande tillverkare av produkter för säkerhet och fästteknik samt specialprodukter för fordons- och övrig verkstadsindustri. I koncernen ingår Gunnebo Industrier, Gunnebo Områdesskydd, Gunnebo Värdeskydd och Gunnebo Gnosjö. Gunnebo har egna bolag i 20 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Asien, Afrika samt Australien och totalt 3 700 medarbetare. Koncernen omsätter på årsbasis 4,0 miljarder kronor, varav utlandsandelen uppgår till ca 70 procent. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/07/20040107BIT01190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/07/20040107BIT01190/wkr0002.pdf

Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv och elektronisk säkerhet till banker, handeln, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar. Koncernen har en årlig omsättning på 6 000 Mkr och 5 200 anställda i 28 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader. Vi gör din värld säkrare.