Gunnebo förvärvar danska RIVA Systems

Gunnebo förvärvar danska RIVA Systems Säkerhetskoncernen Gunnebo har idag, genom sitt dotterbolag Rosengrens- Seifert A/S förvärvat RIVA Systems Danmark A/S, som på årsbasis omsätter ca 27 Mkr. RIVA Systems ägs sedan 1999 av företagsledningen och har idag 26 medar betare. Verksamheten är främst inriktad mot försäljning och support av datasystem kopplade till kassasystem och lagerstyrningssystem för detaljhandeln och kassasystem för offentliga institutioner. Service är en betydande del av verksamheten och servicekontrakt säljs i samband med gjorda installationer. RIVAs kassasystem är idag installerade i fler än 450 butiker samt ett antal museer i Danmark. "Förvärvet av RIVA är ett viktigt komplement till vår befintliga kompetens inom det växande området automatiserad kontanthantering. Vi ser också möjligheter till samordning av framförallt serviceverksamheten i Danmark" säger tillträdande divisionschefen för Gunnebo Physical Security, Torbjörn Browall. GUNNEBO AB (publ) Information För ytterligare information vänligen kontakta: Torbjörn Browall, tillträdande Divisionschef Gunnebo Physical Security, telefon 031-749 90 50, mobiltelefon 0705-92 56 04 eller Henning Dalsgaard, VD Rosengrens-Seifert A/S, telefon +45-701 05 600, mobiltelefon +45-20 31 00 31 eller Janerik Dimming, Informationsdirektör Gunnebo AB, telefon 031-83 68 03, mobiltelefon 0705-83 68 03 eller e-mail janerik.dimming@gunnebo.se www.gunnebo.se Gunnebo är idag en internationellt snabbväxande säkerhetskoncern med 105 bolag fördelade på 32 länder. Försäljningen till ytterligare ca hundra marknader sker genom agenter och distributörer. Omsättningen på årsbasis är ca 7 300 Mkr. Gunnebos säkerhetsverksamhet omfattar i huvudsak brand och inbrottsskyddande skåp, säkerhetsprodukter för banker och kontanthantering, elektroniska säkerhetssystem, brandskydd, säkerhetsen tréer och passagekontrollsystem, larmcentraler samt yttre och inre områ desskydd. Gunnebo förfogar över fyra av världens ledande varumärken inom säkerhet: Chubb Safes, Fichet-Bauche, Rosengrens och Garny. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/11/20020711BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/11/20020711BIT00220/wkr0002.pdf

Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv och elektronisk säkerhet till banker, handeln, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar. Koncernen har en årlig omsättning på 6 100 Mkr och 5 600 anställda i 28 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader. Vi gör din värld säkrare.