Gunnebo förvärvar Hygiaphone SA i Frankrike

Gunnebo förvärvar Hygiaphone SA i Frankrike Gunnebos dotterbolag, E A Rosengrens, har idag förvärvat Hygiaphone SA i Frankrike. Hygiaphone bedriver produktion, försäljning och installation av säkerhetslösningar till kassa-, biljett- och bankdiskar. Företagets specialprodukt är installation av ett patenterat membransystem, som möjliggör tal genom skottsäkra glasväggar vid bank- eller kassadisken. Hygiaphone omsatte 1997 11 MFRF och antalet anställda uppgår till 16 personer. Hygiaphone riktar sig i sin försäljning av säkerhetsprodukter till samma målgrupp som Rosengrens och bedöms därför utgöra en bra plattform för en fortsatt expansion av Rosengrens försäljning i Frankrike. Rosengrens erhåller genom förvärvet en etablerad försäljnings- och serviceorganisation. "Förvärvet av Hygiaphone förstärker Rosengrens position på den mycket intressanta franska säkerhetsmarknaden", säger Bjarne Holmqvist, Gunnebos VD och koncernchef i en kommentar. För ytterligare information kontakta: Bjarne Holmqvist, VD och koncernchef Gunnebo AB, tel 031-40 03 60 eller Bertil Engman, VD, E A Rosengrens AB, tel 031-69 79 00. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/26/20040126BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/26/20040126BIT00550/wkr0002.pdf

Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, säkerhetsskåp och valv, tillträdeskontroll och elektronisk säkerhet till banker, handeln, värdetransportföretag, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar. Koncernen har en årlig omsättning på 6 000 Mkr och 5 500 anställda i 32 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader.