Gunnebo publicerar Delårsrapporten för januari - juni 2004, tisdagen den 10 augusti vid lunchtid Gunnebo kommer att publicera sin Delårsrapport januari - juni 2004 tisdagen den 10 augusti. Pressmeddelandet kommer att finnas tillgängligt på Gunnebos hemsida strax efter publiceringen. Välkommen till telefonkonferens den 10 augusti klockan 15.00 För att deltaga i Gunnebos telefonkonferens, från Sverige vänligen ring: 08-505 20 114, från utlandet +44 (0)20 7162 0192. Observera att alla måste slå riktnumret för att vara med i telefonkonferensen. Lösenord: Gunnebo Programmet för telefonkonferensen: 14.50 Ring in till ovanstående nummer 15.00 Kort sammanfattning av delårsrapporten av Bjarne Holmqvist, Gunnebos VD och koncernchef 15.20 Frågor och svar 15.40 Telefonkonferensen avslutas Kopior av presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt cirka en timme innan konferensen börjar på www.gunnebo.se. För ytterligare information var vänlig och kontakta Janerik Dimming, Informationsdirektör Gunnebo AB på telefon 031-83 68 03, mobil 0705-83 68 03 eller e-post janerik.dimming@gunnebo.se. GUNNEBO AB (publ) Information Gunnebo är en internationell snabbväxande säkerhetskoncern med 110 bolag i 32 länder i samtliga världsdelar. Försäljningen till ytterligare 100 marknader sker genom agenter och distributörer. Omsättningen uppgår till 7 500 Mkr. Gunnebos säkerhetsverksamhet omfattar i huvudsak brand och inbrottsskyddande skåp, säkerhetsprodukter för banker och kontanthantering, elektroniska säkerhetssystem, brandskydd, säkerhetsentréer och passagekontrollsystem, larmcentraler, yttre och inre områdesskydd. Gunnebo förfogar över några av de ledande varumärken inom säkerhet: Chubbsafes, Fichet-Bauche, Rosengrens, Ritzenthaler, Garny, Leicher, Wego, Werra och Elkosta. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/03/20040803BIT20260/wkr0001.pdf Gunnebo publicerar delårsrapport januari-juni 2004

Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv och elektronisk säkerhet till banker, handeln, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar. Koncernen har en årlig omsättning på 6 100 Mkr och 5 600 anställda i 28 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader. Vi gör din värld säkrare.