Gunnebo publicerar delårsrapporten januari - juni 2010 fredagen den 16 juli 2010

Säkerhetskoncernen Gunnebo publicerar delårsrapporten januari - juni 2010 fredagen den 16 juli klockan 08.00.

Pressmeddelandet som inkluderar rapporten kommer att finnas tillgänglig på Gunnebos hemsida strax efter publiceringen.

Välkommen till telefonkonferens den 16 juli klockan 10.00

För att delta i Gunnebos telefonkonferens, vänligen registrera dig på nedanstående länk. Vid registreringen erhåller du telefonnummer och lösenord:

Programmet för telefonkonferensen:
09:55             Ring in till konferensen
10:00             Sammanfattning av kvartalsrapporten av Gunnebos VD och koncernchef
                     Per Borgvall samt ekonomi- och finansdirektör Hans af Sillén
10:25             Frågor och svar
10:40             Telefonkonferensen avslutas

Kopior av presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt cirka en timme innan konferensen på www.gunnebo.com . Från Gunnebo AB deltar VD och koncernchef Per Borgvall, ekonomi- och finansdirektör Hans af Sillén samt informationschef Karin Wallström.

Telefonkonferensen kan avlyssnas till och med den 16 augusti 2010 på telefonnummer
08-850 520 333, lösenord: 868722.

Group Communications

www.gunnebo.com

Karin Wallström, Informationschef Gunnebo AB, tel. 031-83 68 06,mobil: 0708-28 33 39, eller e-post: karin.wallstrom@gunnebo.com

Säkerhetskoncernen Gunnebo har en årlig omsättning på 6 800 miljoner kronor och 5 900 anställda. Vi tillhandahåller integrerade säkerhetslösningar till bank, detaljhandel och anläggningar i behov av högsäkerhetsskydd. Vår erfarenhet och närvaro gör din värld säkrare.

Taggar:

Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv och elektronisk säkerhet till banker, handeln, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar. Koncernen har en årlig omsättning på 6 100 Mkr och 5 600 anställda i 28 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader. Vi gör din värld säkrare.