Gunnebo tecknar mångmiljonorder i Indonesien

Säkerhetskoncernen Gunnebo har, genom sin verksamhet i Indonesien, tecknat en order på leverans av ett integrerat brandskyddssystem till OKI Pulp & Paper Mills på Sumatra, Indonesien, värt runt 25 miljoner USD.

OKI Pulp & Paper Mills, som är en del av Asia Pulp & Paper Group (APP), bygger ett nytt pappersbruk på Sumatra, Indonesien. Gunnebo kommer att leverera ett integrerat brandsskyddssystem till den nya anläggningen. Lösningen omfattar bland annat brandpostsystem inom- och utomhus, sprinklers, brandpumpar och brandlarm. Projektet omfattar såväl systemdesign som installation, tester och driftsättning. Leveransen av systemet påbörjas i slutet av juli 2015 och sträcker sig över flera år.

”Ordern är ett erkännande av Gunnebos starka varumärke och stora erfarenhet av att driva och leverera stora projekt i Indonesien,” säger Gunnebos VD och koncernchef Henrik Lange. ”En fortsatt utveckling av projektverksamheten i Indonesien är mycket viktigt för tillväxten i region Asia-Pacific.”

Henrik Lange, VD och kocernchef Gunnebo AB, tel: +46 10 2095 000, eller
Sacha de La Noë, SVP Region Asia Pacific, tel: +65 9114 2691, eller
Karin Wallström, Marketing & Communication Director Gunnebo AB, tel. +46 10 2095 026, eller e-post karin.wallstrom@gunnebo.com

Gunnebo offentliggör denna information i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 juni 2015 kl. 11.00.

Säkerhetskoncernen Gunnebo är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, säkerhetsskåp och valv, tillträdeskontroll och elektronisk säkerhet till banker, handeln, värdetransportföretag, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar.

Koncernen har en årlig omsättning på 5 600 Mkr och 5 700 anställda i 32 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader.