Gunnebo Troax förvärvar schweiziskt företag

Gunnebo Troax förvärvar schweiziskt företag Gunnebo Troax AB, som ingår i affärsområdet Gunnebo Security, har förvärvat återstående 80 % av T Kern AG, som är bolagets agent sedan ett antal år i Schweiz. Säljare av aktierna är nuvarande ägaren Thomas Kern med familj. Thomas Kern kommer även i fortsättningen att vara chef för bolaget. Bolaget, som är lokaliserat i Wädenswil utanför Zürich, har 17 anställda och omsätter ca 28 MSEK. För Gunnebo Troax innebär förvärvet en förstärkt bas för vidare utveckling av verksamheten i Schweiz som omfattar försäljning av produkter för områdesskydd och tillträdeskontroll inomhus för bostäder, industri och offentlig miljö. Göteborg den 30 november 1999 GUNNEBO AB Information För ytterligare information var vänlig kontakta: Bjarne Holmqvist, VD och koncernchef Gunnebo AB, tel 031-83 68 00 eller Stig Andersson, VD Gunnebo Troax AB, tel 0370-828 00. Gunnebo är en av Europas största tillverkare av fysiska säkerhetsprodukter för intrångsskydd. Koncernen omsätter totalt närmare 6 miljarder kronor och har 5.600 anställda. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/30/19991130BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/30/19991130BIT00170/bit0002.pdf

Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv och elektronisk säkerhet till banker, handeln, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar. Koncernen har en årlig omsättning på 6 100 Mkr och 5 600 anställda i 28 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader. Vi gör din värld säkrare.