Gunnebo utser två vice VD:ar

Gunnebo utser två vice VD:ar Gunnebos styrelse har utsett divisionscheferna Christian Selosse och Torbjörn Browall till vice VD:ar i Gunnebo AB. Christian Selosse (59 år) började inom Gunnebokoncernen 1997 och är sedan 2001 divisionschef för Gunnebo Integrated Security, med en årlig omsättning på 2 000 Mkr och 1 750 medarbetare. Torbjörn Browall (42 år) är sedan 2002 divisionschef för Gunnebo Physical Security, med en årlig omsättning på 2 800 Mkr och 2 700 medarbetare. Torbjörn Browall har samtidigt utsetts till förste Vice VD i Gunnebo AB. GUNNEBO AB (publ) Information För ytterligare information vänligen kontakta: Bjarne Holmqvist, VD och koncernchef Gunnebo AB, tel 031- 83 68 00, mobil 0708-40 03 70, 0705-83 64 45, eller Janerik Dimming, Informationsdirektör Gunnebo AB, tel. 031-83 68 03, mobil 0705-83 68 03, e-mail janerik.dimming@gunnebo.se www.gunnebo.se Gunnebo är en internationell snabbväxande säkerhetskoncern med 110 bolag i 32 länder i samtliga världsdelar. Försäljningen till ytterligare 100 marknader sker genom agenter och distributörer. Omsättningen uppgår till 7 500 Mkr. Gunnebos säkerhetsverksamhet omfattar i huvudsak brand och inbrottsskyddande skåp, säkerhetsprodukter för banker och kontanthantering, elektroniska säkerhetssystem, brandskydd, säkerhetsentréer och passagekontrollsystem, larmcentraler, yttre och inre områdesskydd. Gunnebo förfogar över några av de ledande varumärken inom säkerhet: Chubbsafes, Fichet-Bauche, Rosengrens, Ritzenthaler, Garny, Leicher, Wego, Werra och Elkosta. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/16/20040816BIT20100/wkr0010.pdf Gunnebo utser två vice VD:ar

Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv och elektronisk säkerhet till banker, handeln, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar. Koncernen har en årlig omsättning på 6 100 Mkr och 5 600 anställda i 28 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader. Vi gör din värld säkrare.