• Gunnebo/

Gunnebos dotterbolag, E A Rosengrens, har idag förvärvat Praediator Polska Co Ltd. i Polen. Praediator som säljer säkerhetslösningar bestående av bankprodukter, skåp, passagekontroll- och larmprodukter, omsatte 1997 10,5 MSEK. Antalet anställda uppgår till 9 personer. Rosengrens och Praediator har arbetat tillsammans på den polska marknaden under 6 års tid. Praediator är också distributörer för Gunnebo Entrance Control i Polen. E A Rosengrens skapar genom förvärvet egen distribution på den polska marknaden samt erhåller genom förvärvet en etablerad försäljnings- och serviceorganisation. "Förvärvet av Praediator öppnar den mycket intressanta polska säkerhetsmarknaden för oss", säger Bjarne Holmqvist, Gunnebos koncernchef i en kommentar. För ytterligare information kontakta: Bjarne Holmqvist, VD och koncernchef Gunnebo AB, tel 031-40 03 60 eller Bertil Engman, VD, E A Rosengrens AB, tel 031-69 79 00. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/26/20040126BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/26/20040126BIT00560/wkr0002.pdf