Niklas Thoresson ny chef för Gunnebos kompetenscenter Säker Kontanthantering

Säkerhetskoncernen Gunnebo har anställt Niklas Thoresson, idag VD för Q-MATIC, Nordic Region, som chef för Gunnebos kompetenscenter Säker Kontanthantering.

Niklas, 37 år, som är diplomerad marknadsekonom och tekniker, kommer närmast från en tjänst som VD för Q-MATIC, Nordic Region och har dessförinnan under cirka fem år varit VD för Q-MATICs engelska dotterbolag. Niklas har också haft ledande befattningar inom projektledning, utveckling och marknadsföring hos företag verksamma inom industriell automation och mjukvaruutveckling. Niklas kommer att ingå i Koncernens ledningsgrupp.

Fram till Niklas Thoressons tillträde i mitten av februari 2008 är Gunnebos VD och koncernchef Göran Gezelius chef för kompetenscentret.

Group Communications

För mer information, vänligen kontakta:

Göran Gezelius, VD och Koncernchef Gunnebo AB, tel. 031-83 68 00, eller
Niklas Thoresson, mobil 0701-05 46 28, eller
Janerik Dimming, Informationsdirektör Gunnebo AB, tel. 031-83 68 03, mobil:
0705-83 68 03, eller e-post janerik.dimming@gunnebo.com

www.gunnebo.com

Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv och elektronisk säkerhet till banker, handeln, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar. Koncernen har en årlig omsättning på 6 100 Mkr och 5 600 anställda i 28 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader. Vi gör din värld säkrare.