Ronald Kok ny chef för Gunnebo Värdeskydd

Ronald Kok ny chef för Gunnebo Värdeskydd Ronald Kok, affärsområdeschef för Dynapac inom Svedala-koncernen, har utsetts till ny chef för affärsområdet Gunnebo Värdeskydd. Ronald Kok som är 53 år och född i Holland har sedan 1990 varit chef för Dynapac. Ronald Kok har en mycket bred internationell erfarenhet och har längre perioder varit bosatt i Holland, Tyskland och Sverige. I samband med Ronald Koks tillträde den 1 november flyttar affärs- områdets ledning till Mörfelden utanför Frankfurt där Garny Sicherheits- technik har sin huvudfabrik. Bertil Engman, nuvarande affärsområdeschef, lämnar sin befattning för att helt koncentrera sig på E A Rosengrens där han är VD. Göteborg den 22 oktober 1998 GUNNEBO AB Information För ytterligare information kontakta: Bjarne Holmqvist, VD och koncernchef Gunnebo AB, tel: 031-83 68 00. Gunnebo AB är en internationellt inriktad verkstadskoncern noterad på Stockholms Fondbörs A-lista. Koncernen är en ledande tillverkare av produkter för säkerhet och fästteknik samt specialprodukter för fordons- och övrig verkstadsindustri. I koncernen ingår Gunnebo Industrier, Gunnebo Områdesskydd, Gunnebo Värdeskydd och Gunnebo Gnosjö. Gunnebo har egna bolag i 20 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Asien, Afrika samt Australien och totalt 3 700 medarbetare. Koncernen omsätter på årsbasis 4,0 miljarder kronor, varav utlandsandelen uppgår till ca 70 procent. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/07/20040107BIT00950/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/07/20040107BIT00950/wkr0002.pdf

Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv och elektronisk säkerhet till banker, handeln, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar. Koncernen har en årlig omsättning på 6 100 Mkr och 5 600 anställda i 28 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader. Vi gör din värld säkrare.