BUDPLIKT UPPKOMMER FÖR GUNVOR GROUP AVSEENDE RÖRVIK TIMBER AB

Report this content

Gunvor Group Ltd, ”Gunvor Group”, har den 15 april 2014 offentliggjort att bolaget har förvärvat 50 procent av aktierna i Meerwind AB, ”Meerwind”. Gunvor Group äger efter förvärvet samtliga aktier i Meerwind. Meerwind innehar aktier som representerar cirka 79 procent av kapitalet och rösterna i Rörvik Timber AB, ”Rörvik Timber”. Rörvik Timbers aktier är upptagna till handel på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap.

Gunvor Groups förvärv av aktier i Meerwind innebär ett så kallat indirekt kontrollägareskifte i Rörvik Timber vilket medför en skyldighet för Gunvor Group att lämna ett så kallat budpliktsbud avseende samtliga aktier och till samtliga aktieägare i Rörvik Timber. Aktiemarknadsnämnden har medgett Gunvor Group undantag från budplikten under sex månader.

Gunvor Group avser att inom sex månader återkomma med besked om ett eventuellt budpliktsbud.

Detta pressmeddelande får inte distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till Australien, Hong Kong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika, USA eller något annat land där det skulle krävas ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt. Detta pressmeddelande är inte ett offentligt erbjudande att förvärva aktier.

För mer information, kontakta:
Seth Thomas Pietras
Corporate Affairs Director