COS ÖPPNAR FÖRSTA BUTIKEN I SVERIGE

Den 20 maj 2011 klockan 12.00 öppnar COS sin första butik i Sverige på Biblioteksgatan 3 i Stockholm.

I hjärtat av stadens bästa shoppingkvarter, sida vid sida med både internationella och svenska varumärken, kommer COS-butiken att erbjuda ett komplett sortiment med dam-, herr- och barnplagg.

Butikens interiör kommer att spegla COS:s unika och karakteristiska design med fokus på naturliga och moderna material. Inredningen är en nytolkning av det designkoncept som ursprungligen skapades av den hyllade arkitekten William Russell. Med 566 kvadratmeter fördelade på två våningsplan blir butiken en av de största COS-butikerna.

Butiken kommer att öppna med 2011 års vår- och sommarkollektion för både dam och herr. Kollektionen i tidlöst modern och urban stil har inspirerats av naturen såväl som arkitektur, keramik och design. Säsongens kollektion består av lediga och lättburna workwear-plagg.

”Vi tror att Sverige är perfekt för COS som erbjuder stilrena kollektioner för den medvetna modekunden. Vi ser verkligen fram emot att öppna vår första butik i Stockholm nu när vi äntligen har hittat det perfekta butiksläget”, säger Pernilla Wohlfahrt, övergripande ansvarig för COS.

Kontaktpersoner:
Atul Pathak, PR–ansvarig COS
Telefon: +44 (0)20-7339 35 00
E-mail: atul.pathak@cosstores.com

Kristina Stenvinkel, Informationschef H&M
Telefon: +46 (0)8-796 39 08
E-mail: stenvinkel@hm.com

För utlån av plagg, kontakta:
Patriksson Communication
+ 46 8 528 00 590
E-mail: cos@patrikssonpr.com

www.cosstores.com
COS ingår i H&M-gruppen och lanserades i mars 2007 på Regent Street i London. COS och H&M delar affärsidén ”mode och kvalitet till bästa pris” och priserna
på COS tar vid där H&M:s priser slutar. COS:s breda produktsortiment är uppdelat på ett antal olika koncept som omfattar nyckelplagg, uppdaterade klassiker och de senaste trenderna för kvinnor och män. COS skapas av ett internt designteam som består av designer och inköpare. COS har 38 butiker i nio länder (Storbritannien, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Frankrike, Spanien, Belgien, Irland och Sverige).