Försäljningsutveckling i april 2014

I april ökade H&M-koncernens totala försäljning inklusive moms med 17 procent i lokala valutor jämfört med samma månad föregående år.

Totalt antal butiker per den 30 april 2014 uppgick till 3 246 butiker jämfört med 2 881 vid samma tidpunkt föregående år.

Maj månads försäljningsutveckling i procent och det andra kvartalets (mars-maj) totala försäljning i SEK kommer att publiceras i ett separat pressmeddelande den 11 juni 2014. Halvårsrapporten, 1 december 2013 – 31 maj 2014, publiceras kl 08.00 den 18 juni 2014.

Karl-Johan Persson, VD

Kontaktperson: Nils Vinge, IR-ansvarig     08-796 5250

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 maj 2014 kl 08.00 (CET).

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Företagets affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories samt H&M Home. I dagsläget ingår drygt 3 200 butiker på 54 marknader. 2013 uppgick omsättningen inklusive moms till cirka 150 miljarder SEK. Antalet anställda uppgår till fler än 116 000. Ytterligare information finns på hm.com.

Taggar: