Försäljningsutveckling i februari och första kvartalet 2014

I februari ökade H&M-koncernens totala försäljning inklusive moms med 11 procent i lokala valutor jämfört med samma månad föregående år.

I första kvartalet, dvs 1 december 2013 till 28 februari 2014, ökade försäljningen inklusive moms med 12 procent i lokala valutor jämfört med motsvarande kvartal föregående år. Omräknat till SEK ökade försäljningen inklusive moms i första kvartalet med 13 procent och uppgick till MSEK 37 524 (33 146). Omsättningen exklusive moms uppgick till MSEK 32 143 (28 392).

Totalt antal butiker per den 28 februari 2014 uppgick till 3 192 butiker jämfört med 2 818 vid samma tidpunkt föregående år.

Mars månads försäljningsutveckling i procent kommer att publiceras i ett pressmeddelande den 15 april 2014 kl 08.00.

Karl-Johan Persson, VD

Kontakt: Nils Vinge, IR-ansvarig          08-796 52 50

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 mars 2014 kl 08.00 (CET).

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Företagets affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, Cheap Monday,  & Other Stories samt H&M Home. I dagsläget ingår drygt 3 100 butiker på 53 marknader. 2013 uppgick omsättningen inklusive moms till cirka 150 miljarder SEK. Antalet anställda uppgår till fler än 116 000. Ytterligare information finns på hm.com.

Taggar: