H&M öppnar butiker i Ungern

H & M Hennes & Mauritz AB har tecknat kontrakt på den första butiken i Ungern. Butiken, som blir en fullsortimentsbutik, kommer att ligga i centrala Budapest. Öppningen beräknas ske sen höst 2005.

H&M planerar att öppna ytterligare butiker i Ungern. Etableringen i Ungern innebär att H&M då kommer att finnas på 22 marknader.

Kontaktperson:
Carl-Henric Enhörning, IR-chef

H&M:s växel

Bakgrundsinformation om H&M samt pressbilder finns att tillgå på www.hm.com

H & M Hennes & Mauritz AB (H&M) grundades i Sverige 1947. Företagets affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris. H&M är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och hade i slutet av augusti 2004 mer än 1000 butiker i 20 länder. H&M har drygt 40 000 anställda och omsättningen inklusive moms 2003 uppgick till MSEK 56.550. H&M har ett brett sortiment som är uppdelat i ett antal koncept för dam, herr, ungdom, barn och kosmetik. Företagets klädkollektioner skapas av egna designer, mönsterkonstruktörer och inköpare. Ytterligare information finns på www.hm.com.

H & M Hennes & Mauritz AB (Publ.)
Huvudkontoret – A7, 106 38 Stockholm
Tel: +46-8-796 55 00, Fax: +46-8-24 80 78, E-mail: info.se@hm.com
Styrelsens säte Stockholm, Org. Nr 556042-7220

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Företagets affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena & Other Stories, Cheap Monday, COS, Monki och Weekday samt H&M Home. I dagsläget ingår drygt 4 300 butiker på 64 marknader, inklusive franchise-marknader. 2016 uppgick omsättningen inklusive moms till SEK 223 miljarder och antalet anställda är fler än 161 000. Ytterligare information finns på hm.com.