H&M öppnar i Sydafrika

H & M Hennes & Mauritz AB tar steget in i Sydafrika genom att öppna den första H&M-butiken där.

Butiken beräknas öppna tidigast 2015 och kommer att vara en komplett flaggskeppsbutik.

– Vi är väldigt glada över att kunna berätta att vi öppnar en H&M-butik i Sydafrika. Vi ser stor potential för ytterligare expansion i denna region. Vi ser fram emot att erbjuda kunderna i Sydafrika mode och kvalitet till bästa pris, säger Karl-Johan Persson, VD H&M.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2013-08-29 kl. 08.00 (CET).

Kontaktpersoner:

Kristina Stenvinkel, informationschef, H&M
E-post: stenvinkel@hm.com

Camilla Emilsson Falk, presschef, H&M
E-post: camilla.emilsson-falk@hm.com

Pressbilder och bakgrundsinformation för journalistiskt bruk kan laddas ner från hm.com.

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Företagets affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena & Other Stories, Cheap Monday, COS, Monki och Weekday samt H&M Home. I dagsläget  ingår omkring 2 900 butiker på 51 marknader, inklusive franchisemarknader. 2012 uppgick omsättningen inklusive moms till MSEK 140 948 och antalet anställda är fler än 104 000. Ytterligare information finns på hm.com.