Publicering av H & M Hennes & Mauritz AB:s årsredovisning 2013

H & M Hennes & Mauritz AB:s årsredovisning för räkenskapsåret 2013 finns från och med idag tillgänglig på bolagets hemsida www.hm.com. Den tryckta årsredovisningen skickas ut via post till de aktieägare som har begärt det. Den kommer även att finnas tillgänglig på bolagets kontor.

Kontaktpersoner:
Nils Vinge, IR-ansvarig                                   08-796 5250
Camilla Emilsson-Falk, presschef              08-796 3995

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 april 2014 kl 08.00 (CET).

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Företagets affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories samt H&M Home. I dag ingår mer än 3 200 butiker på 53 marknader, inklusive franchisemarknader. 2013 uppgick omsättningen inklusive moms till 150 miljarder SEK och antalet anställda var drygt 116 000. Ytterligare information finns på www.hm.com.