Publicering av H & M Hennes & Mauritz AB:s årsredovisning 2016

H & M Hennes & Mauritz AB:s årsredovisning för räkenskapsåret 2016 finns från och med idag tillgänglig på bolagets hemsida www.hm.com. Den tryckta årsredovisningen skickas ut via post till de aktieägare som har begärt det. Den kommer även att finnas tillgänglig på bolagets kontor.

Kontaktpersoner:
Nils Vinge, IR-chef  08-796 5250
Kristina Stenvinkel, informationschef  08-796 3908

Denna information är sådan information som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 mars 2017 kl 08.00 (CET).

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena & Other Stories, Cheap Monday, COS, Monki och Weekday samt H&M Home. I dagsläget ingår drygt 4 400 butiker på 65 marknader, inklusive franchisemarknader. 2016 uppgick omsättningen inklusive moms till SEK 223 miljarder. Antalet anställda uppgår till fler än 161 000. Ytterligare information finns på hm.com.

Taggar: