Haldex på utställningen IAA Commercial Vehicle: fokus på innovation

Haldex är närvarande på den 65:e omgången av utställningen IAA Commercial Vehicles i Hannover, med intelligenta lösningar som adderar värde. Mellan 25 september och 2 oktober kan du besöka Haldex i monter C03 i hall 26, där vi har valt ut ett antal produkter utifrån mottot "Skapar mervärde".

Ett urval från utställningen:

• Tre olika versioner av skivbromsen ModulT, den lättaste och mest underhållsvänliga skivbromsen på marknaden.

• EB+ Load Transfer motverkar överbelastning på drivaxlarna på dragfordonet i händelse av ojämn lastfördelning i släpvagnen.

• Den senaste generationen elektroniska bromssystem, EB+ Gen3, erbjuder en rad anslutningsmöjligheter vilket efterfrågas för att koppla samman allt fler enheter i det elektroniskt kontrollerade släpvagnssystemet.

• EB+ Soft Docking är den senaste generationen av hjälpmedel för dockning mot lastbryggor.

• TEM®Safe Parking tar hanteringen av parkerade släpvagnar till nästa säkerhetsnivå.

Detta är en förenklad summering av det engelska pressmeddelandet som innehåller utförligare beskrivningar samt fler detaljer. För att läsa det engelska pressmeddelandet, besök www.haldex.com/news.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Catharina Paulcén, SVP Corporate Communications, catharina.paulcen@haldex.com eller 0418-476157

Haldex (www.haldex.com), med huvudkontor i Landskrona, tillhandahåller egenutvecklade och innovativa lösningar till den globala fordonsindustrin. Huvudinriktningen är produkter relaterade till fordonsdynamik, säkerhet och miljö. Haldex är noterat på Nasdaq OMX Stockholmsbörsen och hade 2013 en omsättning på ca 3,9 miljarder kronor. Antalet medarbetare uppgår till ca 2 200 personer.