Haldex utser Andreas Ekberg som tillförordnad CFO

Haldex utser temporärt Andreas Ekberg till CFO, med tillträde senast 1 juni 2017.

Andreas Ekberg har tidigare varit CFO på Haldex och efterträddes av Åke Bengtsson under hösten 2015. Efter Bo Annviks uppsägning har Åke Bengtsson tagit rollen som tillförordnad VD och Koncernchef. En ersättare till Åke Bengtsson i rollen som CFO var därför nödvändig.

Som CFO kommer Andreas Ekberg att ingå i koncernens ledningsgrupp.

För ytterligare information, besök http://corporate.haldex.com eller kontakta:

Åke Bengtsson, tillförodnad VD och Koncernchef, 0418-476000
Catharina Paulcén, SVP Corporate Communications,
catharina.paulcen@haldex.com eller 0418-476157

Denna informationen lämnades för offentliggörande av den person som anges som mediakontakt i detta pressmeddelande, den 10 maj 2017, kl 14.30.

Mer än 100 år av kraftfullt fokuserad innovation ger Haldex oöverträffad expertis när det gäller bromssystem och luftfjädringssystem för tunga lastbilar, släpvagnar och bussar. Vi lever och andas vår verksamhet med målet att leverera robusta och tekniskt överlägsna lösningar som grundas i en djup insikt i våra kunders verklighet. Genom att fokusera på våra kärnkompetenser och den passion vi alla delar uppnår vi den snabbhet och flexibilitet som marknaden kräver. Innovationssamarbete utgör kärnan inte bara i våra produkter, utan även vår filosofi. Våra 2140 anställda, spridda över fyra kontinenter, utmanar dagligen det konventionella för att säkerställa att de produkter vi levererar skapar ett unikt värde för våra kunder och alla slutanvändare. Vi är listade på Nasdaq Stockholmsbörsen och omsätter cirka 4,4 miljarder SEK.