Inbjudan till Haldex kapitalmarknadsevent

Haldex har nöjet att bjuda in analytiker, investerare och media till ett kapitalmarknadsevent på Grand Hotel i Stockholm den 9 mars.

Syftet med kapitalmarknadsdagen är att presentera Haldex strategi och långsiktiga utveckling

Datum: 9 mars

Plats: Grand Hotel, Stockholm

Tid Kl 12.00 - 15.00. Lunch serveras

Preliminär agenda

•  Långsiktig strategi och vision - Åke Bengtsson, CEO
  •  Finansiella mål - Andreas Ekberg, tf CFO
  •  Produktledarskap och självkörande fordon - Andreas Jähnke, SVP R&D
  •  Expansion på eftermarknaden - Walter Frankiewicz, SVP North American sales
  •  Ökad efterfrågan på bromshävarmar i Kina - Åke Bengtsson, CEO
  •  Från trumbromsar till skivbromsar i Nordamerika - Walter Frankiewicz, SVP North American sales

Anmäl dig genom att skicka ett e-mail till ir@haldex.com senast den 5 mars. Presentationerna kommer hållas på engelska.

För frågor och ytterligare information, kontakta Catharina Paulcén, SVP Corporate Communications, tfn: 0418-47 61 57, catharina.paulcen@haldex.com

Mer än 100 år av kraftfullt fokuserad innovation ger Haldex oöverträffad expertis när det gäller bromssystem och luftfjädringssystem för tunga lastbilar, släpvagnar och bussar. Vi lever och andas vår verksamhet med målet att leverera robusta och tekniskt överlägsna lösningar som grundas i en djup insikt i våra kunders verklighet. Genom att fokusera på våra kärnkompetenser och den passion vi alla delar uppnår vi den snabbhet och flexibilitet som marknaden kräver. Innovationssamarbete utgör kärnan inte bara i våra produkter, utan även vår filosofi. Våra 2150 anställda, spridda över fyra kontinenter, utmanar dagligen det konventionella för att säkerställa att de produkter vi levererar skapar ett unikt värde för våra kunder och alla slutanvändare. Vi är listade på Nasdaq Stockholmsbörsen och omsätter cirka 4,5 miljarder SEK.