Youtubestjärnor skapar Halebops nya reklamfilmer

De snabba förändringarna i ungas medievanor gör att mobiloperatören Halebop nu blir det första svenska företaget som använder Youmercials. I filmerna kommer populära Youtube-profiler i Splays nätverk både skapa och spela huvudrollerna i filmerna.

– Det nya medielandskapet, där det traditionella tv-tittande hos unga nu går ner extremt, gör att vi måste hitta både nya plattformar och enklare produktioner. Genom samarbetet med Splays populära profiler når vi vår målgrupp i en kanal som vi vet att de redan både använder och gillar, säger Karin Rosell, marknadschef på Halebop.

Samarbetet mellan Halebop och Splay innebär att några av nätverkets största stjärnor kommer att skapa filmer för mobiloperatören. I filmerna kommer profilerna få stort utrymme i att själva tolka Halebops budskap om schyssthet. Samarbetet kommer att löpa fram till årsskiftet.

– Halebop är ett modernt och modigt varumärke. Genom att ge våra stjärnor förtroendet att skapa reklamfilmerna så kommer budskapet att skräddarsys efter tittarna på ett unikt sätt, säger Vigor Sörman, grundare och vd för Splay.

Uppstarten för samarbetet sker på lördag i anslutning till Splay Day, då nätverket samlar sina Youtubestjärnor.

En Youmercial är en reklamfilm som är framtagen för Youtube och där man använder experterna på plattformen – Youtube-stjärnorna för att producera filmerna.

Samarbetet med Splay innebär att Halebop kompletterar sina populära reklamfilmer som görs i samarbete med Honesty och budskapet kommer att stärkas med de kommande Youtubefilmerna.

Mobil: +46 70-3100574
E-post: gabriella.westin@halebop.se
Sajt: www.halebop.se

Halebop är en av de största mobiloperatörerna i Sverige. Halebop erbjuder marknadens mest prisvärda helhetserbjudande där fria samtal, meddelanden och en massa surf ingår. Halebop har de nöjdaste mobilkunderna enligt SKI 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 och 2013. Halebop ingår i TeliaSonera-koncernen och går i Telias nät. På www.halebop.se finns mer information.

Taggar: