Financial dynamics lanserar internationellt nätverk

FINANCIAL DYNAMICS LANSERAR INTERNATIONELLT NÄTVERK Hallvarsson & Halvarsson svensk representant i ny stark aktör inom internationell Business Communications. Ett nytt internationellt nätverk lanseras för att möta det växande behovet av integrerad global företagskommunikation. Financial Dynamics förenar under varumärket FD International sju konsultföretag, samtliga ledande aktörer på sina lokala marknader. Nätverket består av · Financial Dynamics i Storbritannien, Frankrike och Irland · FD Morgen-Walke i USA · Ahrens&Behrent FD i Tyskland · FD Accento i Italien · Hallvarsson & Halvarsson FD International är representerat med egna kontor i London, New York, Boston, San Fransisco, Dallas, Frankfurt, Paris, Dublin, Milano, Stockholm och Göteborg. Nätverket erbjuder ett brett spektrum av tjänster inom Business Communications, bl a: · Investor Relations · Mediarelationer · Corporate communications · Transaktionsorienterad kommunikation (fusioner, förvärv, börsintroduktioner mm) · Krishantering · Internkommunikation · Public affairs · Internetbaserad kommunikation och multimedia Det nya nätverket lanserade idag också två nya tjänster: · En integrerad tjänst för internationell Investor Relations täckande Europa och Nordamerika. · En internationell branschexpertgrupp för Informationsteknologi och Telekom. "Vi har skapat FD International för att möta det ökande behovet hos våra kunder av högkvalitativ strategisk kommunikationsrådgivning för företag som verkar på flera finansplatser. Genom att förena en grupp av ledande kommunikationskonsulter under FDs starka varumärke kan vi erbjuda våra kunder ett komplett tjänsteutbud och heltäckande rådgivning över hela Europa och USA," säger Charles Watson, VD för FD International och Financial Dynamics i London. "Hallvarsson & Halvarssons kunder får genom FD Internationals nätverk tillgång till den internationella kapitalmarknaden och affärsmedia över hela Europa och USA. Samtidigt kan vi bistå utländska företag att nå de skandinaviska kapitalmarknaderna", säger Anders Halvarsson, VD för Hallvarsson & Halvarsson AB. För information, kontakta Anders Halvarsson, 0709 - 711 250 eller e-post anders.halvarsson@halvarsson.se. Läs gärna mer på www.halvarsson.se och www.fd-international.com. Hallvarsson & Halvarsson har runt 50 anställda, i Stockholm och Göteborg. Tillsammans omfattar FD International 300 medarbetare med 400 kunder över hela världen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/16/20020716BIT00780/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/16/20020716BIT00780/wkr0002.pdf