Flera tunga och internationella talare klara för Nordens största konferens om finansiell kommunikation

Nu är det bara två veckor kvar tills att Sveriges näringslivselit, kommunikatörer och rådgivare samlas för Nordens största konferens om finansiell kommunikation, Nordic Financial Communication Summit, i Stockholm. På listan av talare och paneldeltagare återfinns bland annat Per Jörgen Persson från Northzone, Christer Gardell från Cevian Capital, Lauri Rosendahl från Nasdaq, Frédéric Cho från Sweden-China Trade Council och Philippa Malmgren, en av världens mest inflytelserika geopolitiska och ekonomiska tänkare.

- Med Nordic Financial Communication Summit samlar vi de mest intressanta och kompententa människorna inom finansiell kommunikation för en heldag under ett och samma tak i Stockholm. Konferensen låter deltagarna få ta del av trender, erfarenheter och kunskaper från världens ledande experter inom en rad olika spännande ämnen och områden med koppling till finansiell kommunikation, säger Johan Ramsten, vd på Hallvarsson & Halvarsson som anordnar Nordic Financial Communication Summit.

Nordic Financial Communication Summit, som äger rum den 30 maj, är den första konferensen och mötesplatsen för den nordiska finansvärlden med särskilt fokus på kommunikation. Under en hel dag finns möjlighet att lyssna på talare och seminarier på teman som till exempel: ledarskap i en tid av förändring och osäkerhet, MIFID II från ett analys- och analytikerperspektiv, framtidens hållbara affärer, hur man gör regulativ information kommunikativ och finansiell kommunikation på kinesiskt vis.

Temat under dagen är ”Förtroende – i en tid av transparens” och huvudtalare är Philippa Malmgren. Hon har bland annat rankats av The Economist som en av världens mest inflytelserika geopolitiska tänkare och har tidigare varit finansiell rådgivare åt Bush-administrationen. Hon kommer att dela med sig av sina tankar om framtiden och sina personliga erfarenheter av att arbeta med Brexit och andra geopolitiska frågor.

Nordic Financial Communication Summit avslutas med prisutdelningen av det prestigefulla Ekonomijournalistpriset 2018. Priset belönar årets bästa insatser inom ekonomijournalistik i 13 olika kategorier. I år är det 22:a året i följd som priset delas ut och liksom tidigare är det Sveriges näringsliv som utser samtliga vinnare. Prisutdelare av Sveriges bästa ekonomijournalist 2018 är Christer Gardell, Cevian Capital. Nordic Financial Communication Summit arrangeras den 30 maj mellan klockan 10.00 – 18.00 på Hotel At Six i Stockholm.

Programmet:

10.00 Öppning

10.10 Ledarskap i tider av förändring och osäkerhet - Parallellseminarium A
Paneldeltagare: Tidigare statssekreterare i finansdepartementet - Sten Olsson (S) och Hans Lindberg (M)
Moderatorer: Ulrica Schenström (H&H) och Dan Svanell (H&H)

10.55 Finansiell kommunikation utifrån ett kinesiskt perspektiv
Talare: Frédéric Cho (Sweden-China Trade Council)

11.35 Mifid II och konsekvenserna för bolagstäckning
Paneldeltagare: Johan Ståhl (Lannebo), Pernilla Grennfelt (Gränges), Christer Linde (ABG), Nicklas Fhärm (SEB)
Moderator: Stefan Olsson (H&H)

10.10 Årsredovisningsseminarium 2018 - Parallellseminarium B
- Trender och goda exempel från årsredovisningsskörden 2017
- Erfarenheter från årsredovisningslagens nya hållbarhetskrav
- Rörlig media inom finansiell kommunikation – trender och strategier

12.35 Vem backar morgondagens hållbara affärer?
Paneldeltagare: Magnus Billing (Alecta), Anna Ryott (Norrsken Foundation), Henrik Sundström (Electrolux), Hanna Brogren (Sveriges Kommunikatörer), Åse Bäckström (H&H)
Moderator: Thomas Frostberg (DN)

13.35 Lunch

14.25 Transaktioner:  Hur man gör regulativ information kommunikativ
Paneldeltagare: Ann Grevelius (Opti), Pär Jörgen Pärson (Northzone), Charlotte Stjerngren, Joakim Strid
Moderator: Helena Nordman-Knutson (H&H)

15.25 Aktiemarknadens syn på finansiell kommunikation i ljuset av nya europeiska regleringar
Talare: Lauri Rosendahl (CEO Nasdaq Nordic)

15.55 Kaffepaus

16.15 Huvudtalare: Navigera i framtidens ekonomi
Talare: Philippa Malmgren (tidigare ekonomisk rådgivare åt president George W. Bush och Barack Obama)

17.15 Ekonomijournalistpriset 2018
Prisutdelare: Christer Gardell (Cevian Capital)

18.00 Mingel

För mer information om konferensen och programmet besök: fincomsummit.com

För frågor eller vid intresse av att intervjua arrangören eller någon av talarna, vänligen kontakta: Alexandra Kaktus, Marknadskoordinator, 076-109 05 47, alexandra.kaktus@halvarsson.se

Hallvarsson & Halvarsson är en oberoende strategisk och finansiell kommunikationsrådgivare. Vi erbjuder Sveriges största kombinerade kompetens inom förtroendeskapande kommunikation med en komplett uppsättning av tjänster inom finansiell kommunikation, corporate communication, corporate marketing och public affairs. Hallvarsson & Halvarsson är en del av H&H Group, med systerbyråerna Comprend, Intellecta Corporate, Jung Relations, Creo, Springtime, Hilanders, Tomorrow, Involve, Identx, Consilio och Bysted. Hallvarsson & Halvarsson är medlem i AMO, det ledande globala nätverket av oberoende strategiska och finansiella kommunikationsrådgivare.