HFAB köper Läkarvillan på Söder

HFAB förvärvar Läkarvillan, fastigheten Borgen 14 på Söder samt fastigheterna Faktorn 1, 2 och 4 om totalt 12 lägenheter på Brömsebrogatan 13, 17 och 19.

Orsaken till förvärvet av Läkarvillan är den planerade nyproduktionen på Söder i kvarteret Borgen 4.
- Genom att äga Läkarvillan underlättas vår kommande produktion, vi får också bättre möjligheter att skapa en trevlig miljö för halmstadsborna på Söder, säger Terje Johansson, VD på HFAB.

HFAB tillträder fastigheterna 29 april 2013. Säljare är Per Åke Persson.

Frågor besvaras av: Terje Johansson, VD, 070-288 10 40 Sven Alexandersson, projektledare, 073-092 77 40

Om oss

HFAB är ett modernt bostadsföretag med stolta anor och stor framtidstro. Vårt bolag har verkat i över 70 år, sedan 1942, och är ett av Halmstads kommun helägda aktiebolag. Med 9 800 hyresrätter, 300 lokaler och en mängd garage- och fordonsplatser, är vi den största och marknadsledande aktören på Halmstads fastighetsmarknad. Därigenom är vi också en drivande part i många utvecklingsfrågor – till gagn för såväl kommunen som människorna som bor och verkar inom dess gränser.

Citat

vi får också bättre möjligheter att skapa en trevlig miljö för halmstadsborna på Söder.
Terje Johansson