Ändring av förslag till ny Styrelse

Aktieägare med en majoritet av bolagets aktier har, med justering av tidigare lämnat förslag, inför årsstämman den 10 november 2016 föreslagit följande:

Till stämmoordförande föreslås, Jan Zetterberg, som är bolagets jurist. Vidare föreslås fem styrelseledamöter utan suppleant, ett fast arvode om 100 000 kronor till styrelseordföranden och 50 000 kronor till övriga externa styrelseledamöter, revisorsarvode enligt godkänd räkning, omval av Catharina Svanborg (ordförande), Bengt Furberg och Bengt Westermark samt nyval av Anna Mannfalk och Christer Köhler. Vidare föreslås omval av Revisorsgruppen i Malmö AB, med huvudansvarig revisor Thomas Jönsson, som revisor till nästkommande årsstämma.

Anna Mannfalk är civilekonom och har mångårig erfarenhet i ledande ställning inom media och grafisk verksamhet. Anna har arbetat med affärsutveckling, förvärv och försäljning av bolag samt marknadsföring och kommunikation. Anna Mannfalks styrelseerfarenhet omfattar ett tjugotal bolag inom grafisk media samt fastighetsbolag inom allmännyttan. Sedan 2014 innehar Anna ledande politiska uppdrag i Vellinge Kommun samt uppdrag för Region Skåne.

Christer Köhler har lång erfarenhet inom global läkemedelsindustri såsom Roche och AstraZeneca. Senast som VP och global chef för forskningsområdena CNS och smärta samt som global chef för Discovery research inom AstraZeneca. Christer Köhler är nu rådgivare till olika investment grupper, privata investerare, biotech/pharma bolag och andra life science bolag.

Catharina.svanborg@med.lu.se

Hamlet Pharma, vars aktier är noterade på AktieTorget, är ett bolag som bedriver läkemedelsutveckling baserat på ett tumördödande protein-lipidkomplex, HAMLET, bildat av två naturliga och ofarliga molekyler som finns i bröstmjölk. Utvecklingen syftar till att ta fram preparat som primärt ska användas för behandling och prevention av cancersjukdomar. HAMLET dödar effektivt tumörceller men har samtidigt visat sig vara ofarligt i de proof-of-concept studier som gjorts på människa. Substansen har visat behandlingseffekt mot hudpapillom i en placebo-kontrollerad klinisk studie och orsakar utsöndring av döda cancerceller efter injektion i urinblåsan hos patienter med blåscancer. Hamlet Pharma avser inleda fas II studier rörande koloncancer och blåscancer, två svårbotade och vanliga cancerformer. HAMLET är ett av Hamlet Pharma registrerat varumärke.