Hamlet Pharma presenterar på Avanza Börsdag

Hamlet Pharma meddelar att man kommer att delta på Avanza Börsdag på Operaterassen i Stockholm den 24 maj. Bolaget presenterar kl. 09.00 den senaste utvecklingen och den framtida strategin i bolaget.

Bolagets styrelseordförande Catharina Svanborg kommer tillsammans med VD Mats Persson att presentera bolaget.

Avanza Bank bjuder in till börsdag och erbjuder investerare, analytiker och media att träffa spännande bolag. Ca 200 åhörare samlas för att lyssna till företag som presenterar sina verksamheter, följt av en frågestund ledd av moderator Lars Frick, ekonomijournalist på Placera/Börsveckan.

Anmälan till börsdagen kan ske via länk nedan.

Catharina.svanborg@med.lu.se

Hamlet Pharma, vars aktier är noterade på AktieTorget, är ett bolag som bedriver läkemedelsutveckling baserat på ett tumördödande protein-lipidkomplex, HAMLET, bildat av två naturliga och ofarliga molekyler som finns i bröstmjölk. Utvecklingen syftar till att ta fram preparat som primärt ska användas för behandling och prevention av cancersjukdomar. HAMLET dödar effektivt tumörceller men har samtidigt visat sig vara ofarligt i de proof-of-concept studier som gjorts på människa. Substansen har visat behandlingseffekt mot hudpapillom i en placebo-kontrollerad klinisk studie och orsakar utsöndring av döda cancerceller efter injektion i urinblåsan hos patienter med blåscancer. Hamlet Pharma avser inleda fas II studier rörande koloncancer och blåscancer, två svårbotade och vanliga cancerformer. HAMLET är ett av Hamlet Pharma registrerat varumärke.