Avblåst konflikt

De tidigare varslade konfliktåtgärderna mot SHK Ulla Nilsson Förvaltning AB har avblåsts. Detta då bolaget kopplat in kollektivavtal för detaljhandelns område från den 1 juli 2018.

- Vi är glada över att vi har kommit överens och att bolaget har bestämt sig för att ge de anställda lika villkor som sina övriga kollegor inom handeln genom att teckna kollektivavtal, säger Mathias Pettersson, ansvarig ombudsman Handelsanställdas förbund i Stockholm.

För mer information kontakta Handels pressekreterare på 010-450 89 80

Handels är Sveriges tredje största LO-förbund med drygt 155 000 medlemmar, varav nästan 100 000 är kvinnor. Förbundet bildades 1906 men är på många sätt ett ungt förbund. Av våra medlemmar är en tredjedel av de yrkesverksamma under 30 år. Majoriteten av våra medlemmar jobbar inom detaljhandeln, men vi representerar också en rad andra yrken och branscher. Bland dessa finns till exempel florister, frisörer, lagerarbetare, tjänstemän, kontorsanställda och elever inom yrkesinriktad utbildning. Handels finns på cirka 25 000 arbetsplatser över hela landet. Läs mer på www.handels.se