Avtal klara mellan Handels och Almega

Handels har lyckats komma överens med Almega utan att behöva varsla. Avtalen ligger i linje med vad andra redan fått.

Handelsanställdas förbund och Almega Tjänsteföretagen har nu kommit överens om nya 3-åriga avtal för anställda på lager, fryshusföretag och för chaufförer. Vi har kommit överens om avtal som ligger i linje med vad andra redan fått.

-   Jag är både stolt och glad över mina förhandlare. Efter långa och tidvis intensiva förhandlingar har vi slutligen lyckats komma överens med Almega utan att behöva varsla, något som andra förbund tidigare tvingats göra, säger Per Bardh, avtalssekreterare på Handelsanställdas förbund.

Läs mer om avtalen.

För mer information ta kontakt med Handels pressjour: 010-450 89 80