Ellos Group utsedd till handelns bästa arbetsplats

Ellos Group i Borås har utsetts till handelns bästa arbetsplats 2015. Priset delades ut av fackförbundet Handels förbundsordförande Susanna Gideonsson under en prisceremoni på tisdagseftermiddagen.

"Ellos Group är en arbetsplats där arbetstagare, fackliga företrädare och chefer har förmågan, viljan och ambitionen att tillsammans bidra till positiv utveckling för alla inblandade parter. Ellos Group är en arbetsplats som gör skillnad." Så lyder juryns motivering till vinnaren av det nyinstiftade priset som delas ut av fackförbundet Handels. Totalt kom det in 31 nomineringar som berörde alltifrån lager till dagligvaruhandel.

Åsa Tobrant, ordförande i fackklubben på Ellos tror att det finns flera förklaringar till att just hennes arbetsplats vann.

– Vi är en arbetsplats där alla har respekt för varandra och där facket ses som en tillgång. Vi har en bra dialog och ledningen vill ha vår åsikt. Att de flesta av oss har jobbat på företaget i över tio år visar att det är en arbetsplats som folk trivs på, säger hon.

Handels ordförande Susanna Gideonsson tror att priset kan sända positiva signaler till andra arbetsplatser i handeln.

– Vi vill med det här priset uppmärksamma arbetsplatser där samarbetet mellan fack och arbetsgivare fungerar bra. Ellos Group är en god förebild i det sammanhanget, säger hon.

Fakta om

Priset: Utmärkelsen till handelns bästa arbetsplats belönar arbetsplatser som har en god samverkan mellan fack och arbetsgivare. Arbetsplatsen måste ha kollektivavtal och vara verksam inom Handels avtalsområde (till exempel varuhus, frisersalonger, e-handel och lager). Alla Handelsmedlemmar kan nominera sin arbetsplats. Vinnaren utses av Handels förbundsstyrelse.

Ellos Group : Ett av Nordens största e-handelsföretag med fokus på mode och hemproduktion. Huvudkontoret ligger i Borås och företaget har ca 800 medarbetare.

Pressbilder från prisutdelningen kan laddas ner gratis från denna adress: http://handels.se/press/pressbilder/ Glöm ej att uppge fotograf.

För mer information kontakta:

Jon Andersson, pressekreterare Handels 010-450 89 80