Handels demonstrerar mot otrygga jobb

Lördagen den 6 september demonstrerar Handels ungdomskommittéer runt om i landet mot otrygga jobb. I Stockholm startar demonstrationen klockan 12 på Drottninggatan.

Handelsanställdas förbunds ungdomskommittéer vill med aktionerna belysa en arbetsmarknad där många behandlas som slit- och slängvaror på arbetsplatserna.

För mer information kontakta Jenny Schöldin, ungdomsansvarig verksamhetsassistent, Handels avdelning 20 Stockholm:
tel: 08-673 93 17
jenny.scholdin@handels.se

Handelsanställdas förbund är Sveriges tredje största LO-förbund med drygt 154 000 medlemmar. 65 procent av medlemmarna är kvinnor. En tredjedel är under 30 år. Handels har medlemmar på cirka 25 000 arbetsplatser. Läs mer på www.handels.se.