Handels satsar på ny medlemsservice

I dag, torsdagen den 1 mars, öppnar Handelsanställdas förbund sin nya medlemsservice Handels Direkt. Där ska fackliga rådgivare svara på medlemmars frågor på telefon och mail.

– Det här är en viktig satsning för vårt förbund. Vi kommer att kunna erbjuda våra medlemmar snabbare och mer likvärdig service. När all facklig rådgivning nu sker centralt innebär det också att Handels och våra anställda ute i landet kan ägna mer tid åt att besöka arbetsplatser, jobba för bättre villkor för medlemmarna och naturligtvis värva nya, säger Susanna Gideonsson, Handels 1:a vice ordförande.

– Vi befinner oss mitt i en avtalsrörelse, där det är viktigt att våra medlemmar får snabb information och att vi också kan öka vårt medlemsantal och bli en starkare part. Det kan vi åstadkomma med satsningen på Handels Direkt, säger Susanna Gideonsson.

Det nya telefonnumret till Handels medlemsservice är 0771-666 444.

För mer information kontakta:

Susanna Gideonsson, 1:a vice ordförande Handels, tel. 070-555 66 85

Kristina Jogestrand, pressekreterare Handels, tel. 070-675 19 89

Högupplösta bilder på Susanna Gideonsson finns här: http://handels.se/press/pressbilder/

Handelsanställdas förbund är Sveriges tredje största LO-förbund. Handels har cirka 145 000 medlemmar, varav drygt 100 000 är kvinnor. Cirka 24 procent av medlemmarna är under 30 år. Handels har medlemmar på cirka 25 000 arbetsplatser. Läs mer på www.handels.se.